СХЕМА АНАЛІЗУ ВІРША
1. Короткі відомості про автора (передовсім ті, що допоможуть краще зрозуміти специфіку твору).
2. Назва поезії.
3. Виразно прочитати твір (Дотримуючись інтонацій, пауз, логічних наголосів, користуючись жестами, мімікою).
4. Історія написання і видання твору.
5. Жанр твору (Громадянська,
інтимна, релігійна, пейзажна, політична, філософська лірика тощо. Це може бути
гімн, пісня, послання, ідилія, елегія, етюд, думка, монолог, сатира, епіграма
тощо).
6. Про що ця поезія? Тема твору. (Людське почуття, взаємини між людиною і природою, роздумипоета про сутність людського буття, про місце мистецтва в житті людини, спогад про кохання; ліричний етюд, лірико-психологічний етюд тощо).
7. Що покликало поезію до життя?
8. Сюжетна основа твору (Якщо вірш сюжетний).
9. Композиція твору. (Варто пам'ятати, що в ліричному творі сюжет відсутній, натомість увага зосереджується на певному почутті, виділяють такі композиційні етапи почуття: а) вихідний момент у розвитку почуття; б) розвиток почуття; в) кульмінація (можлива); резюме, або авторський висновок).
10. Ключові образи твору (Звернімо увагу, що найчастіше визначальним у ліриці є образ ліричного героя — це умовна дійова особа, думки й почуття якої розкриваються у ліричному творі).
11. Який образ є внутрішнім стрижнем твору?
12. Чи є в даній поезії символи? їх значення і зміст.
6. Про що ця поезія? Тема твору. (Людське почуття, взаємини між людиною і природою, роздумипоета про сутність людського буття, про місце мистецтва в житті людини, спогад про кохання; ліричний етюд, лірико-психологічний етюд тощо).
7. Що покликало поезію до життя?
8. Сюжетна основа твору (Якщо вірш сюжетний).
9. Композиція твору. (Варто пам'ятати, що в ліричному творі сюжет відсутній, натомість увага зосереджується на певному почутті, виділяють такі композиційні етапи почуття: а) вихідний момент у розвитку почуття; б) розвиток почуття; в) кульмінація (можлива); резюме, або авторський висновок).
10. Ключові образи твору (Звернімо увагу, що найчастіше визначальним у ліриці є образ ліричного героя — це умовна дійова особа, думки й почуття якої розкриваються у ліричному творі).
11. Який образ є внутрішнім стрижнем твору?
12. Чи є в даній поезії символи? їх значення і зміст.
13. Які мовні засоби сприяють емоційному
наснаженню твору? (Йдеться про лексику, тропи, фігури, фоніку.) Як саме?
14. Яке почуття домінує у вірші? (Сповідь, зізнання, щирість тощо).
15. Як досягає автор динаміки образу (й оповіді у ліро-епічних творах)?
14. Яке почуття домінує у вірші? (Сповідь, зізнання, щирість тощо).
15. Як досягає автор динаміки образу (й оповіді у ліро-епічних творах)?
Схема аналізу епічного і драматичного творів
|
Схема аналізу епічного і
драматичного творів
1. Короткі відомості про автора (передовсім ті, що допоможуть краще зрозуміти специфіку твору). 2. Історія написання і видання твору (у разі потреби) 3.Жанр (роман, повість, оповідання, трагедія, комедія, власне драма тощо). 4. Життєва основа (ті реальні факти, які стали поштовхом і матеріалом для твору) 5. Тема, ідея, проблематика твору. 6. Композиція твору, особливості сюжету, їхня роль у розкритті проблем. 7. Роль поза сюжетних елементів (авторських відступів, описів, епіграфів, присвят, назви твору тощо). 8. Система образів, їхня роль у розкритті проблем твору. 9. Мовностильова своєрідність твору (на рівні лексики, тропів, Синтаксичних фігур, фоніки, ритміки). 10. Підсумок (художня цінність твору, місце цього твору в доробку автора та в літературі загалом тощо). |
Схема аналізу словосполучень
1.
Виписати словосполучення з речень.
Виписати словосполучення з речень.
2.
Визначити головний і залежний компоненти словосполучення.
Визначити головний і залежний компоненти словосполучення.
3.
Пояснити будову головного і залежного компонентів, тобто вказати, якими мовними одиницями вони є: повнозначним словом, фразеологізмом, вільним словосполученням, неподільним словосполученням.
Пояснити будову головного і залежного компонентів, тобто вказати, якими мовними одиницями вони є: повнозначним словом, фразеологізмом, вільним словосполученням, неподільним словосполученням.
4.
Вказати на тип словосполучення за будовою (структурою): просте чи складне.
Вказати на тип словосполучення за будовою (структурою): просте чи складне.
5.
Розповісти, якою частиною мови виражені головний і залежний компоненти.
Розповісти, якою частиною мови виражені головний і залежний компоненти.
6.
Визначити тип словосполучення за частиною мови головного компонента: іменникове, прикметникове, числівникове, займенникове, дієслівне, прислівникове.
Визначити тип словосполучення за частиною мови головного компонента: іменникове, прикметникове, числівникове, займенникове, дієслівне, прислівникове.
7.
Визначити тип зв'язку між компонентами словосполучення: узгодження, керування, прилягання.
Визначити тип зв'язку між компонентами словосполучення: узгодження, керування, прилягання.
8.
Назвати тип синтаксичних відношень між компонентами словосполучення: означальні (або атрибутивні), об'єктні, обставинні.
Назвати тип синтаксичних відношень між компонентами словосполучення: означальні (або атрибутивні), об'єктні, обставинні.
9.
Визначити граматичне значення словосполучення: предмет і його ознака; дія та її ознака; дія та її об'єкт, ознака і причина її появи.
Визначити граматичне значення словосполучення: предмет і його ознака; дія та її ознака; дія та її об'єкт, ознака і причина її появи.
1.
Визначити мету висловлювання і назвати тип речення за метою висловлювання: розповідне, питальне чи спонукальне.
Визначити мету висловлювання і назвати тип речення за метою висловлювання: розповідне, питальне чи спонукальне.
2.
Виявити наявність емоційності в реченні і назвати його тип за емоційністю: окличне чи неокличне.
Виявити наявність емоційності в реченні і назвати його тип за емоційністю: окличне чи неокличне.
3.
Визначити в реченні граматичну основу, кількість головних членів речення і довести, що воно просте.
Визначити в реченні граматичну основу, кількість головних членів речення і довести, що воно просте.
4.
Назвати тип речення за кількістю головних членів у ньому: односкладне чи двоскладне.
Назвати тип речення за кількістю головних членів у ньому: односкладне чи двоскладне.
5.
Якщо речення односкладне, то назвати його тип (означено-особове, неозначено-особове, узагальнено-особове, безособове, називне (номінативне).
Якщо речення односкладне, то назвати його тип (означено-особове, неозначено-особове, узагальнено-особове, безособове, називне (номінативне).
6.
Тип речення за наявністю або відсутністю другорядних членів речення: поширене чи непоширене.
Тип речення за наявністю або відсутністю другорядних членів речення: поширене чи непоширене.
7.
Тип речення за повнотою: повне чи неповне.
Тип речення за повнотою: повне чи неповне.
8.
Тип речення за наявністю ствердження чи заперечення: стверджувальне чи заперечне.
Тип речення за наявністю ствердження чи заперечення: стверджувальне чи заперечне.
Тип речення за наявністю чи відсутністю однорідних слів, відокремлених членів речення, звертань або вставних слів: ускладнене чи неускладнене.
1.
У висловлюванні встановити кількість граматичних основ і за цією ознакою визначити тип речення — просте чи складне.
У висловлюванні встановити кількість граматичних основ і за цією ознакою визначити тип речення — просте чи складне.
2.
Установити кількість граматичних основ у складному реченні і за цією ознакою визначити його тип — двокомпонентне чи багатокомпонентне.
Установити кількість граматичних основ у складному реченні і за цією ознакою визначити його тип — двокомпонентне чи багатокомпонентне.
3.
Виявити засоби зв'язку між частинами складного речення і за наявністю чи відсутністю сполучників або сполучних слів установити тип складного речення — сполучникове чи безсполучникове.
Виявити засоби зв'язку між частинами складного речення і за наявністю чи відсутністю сполучників або сполучних слів установити тип складного речення — сполучникове чи безсполучникове.
4. Якщо складне речення сполучникове, то
визначити тип сполучника — сполучник сурядності чи сполучник підрядності. На
цій підставі встановити тип складного речення — складносурядне, складнопідрядне
або перехідного типу.
1.
Виявити частини складносурядного речення.
Виявити частини складносурядного речення.
2.
Виявити сполучники сурядності, що з'єднують частини складного речення; якщо є інші засоби зв'язку, назвати їх.
Виявити сполучники сурядності, що з'єднують частини складного речення; якщо є інші засоби зв'язку, назвати їх.
3.
Визначити тип сполучника сурядності — єднальний, протиставний чи розділовий.
Визначити тип сполучника сурядності — єднальний, протиставний чи розділовий.
4.
За типом сполучників сурядності встановити тип складносурядного речення та смислові відношення між його складовими частинами: єднальні, протиставні, розділові.
За типом сполучників сурядності встановити тип складносурядного речення та смислові відношення між його складовими частинами: єднальні, протиставні, розділові.
5.
Пояснити розділові знаки.
Пояснити розділові знаки.
6.
Після цього кожна частина аналізується за схемою простого речення.
Після цього кожна частина аналізується за схемою простого речення.
1.
Назвати синтаксичне явище, в якому пояснюється розділовий знак (однорідні члени, звертання, відокремлені члени речення тощо).
Назвати синтаксичне явище, в якому пояснюється розділовий знак (однорідні члени, звертання, відокремлені члени речення тощо).
2.
Назвати розділовий знак (кома, двокрапка, тире).
Назвати розділовий знак (кома, двокрапка, тире).
3.
Указати функцію розділового знака — відокремлення, виділення.
Указати функцію розділового знака — відокремлення, виділення.
4.
Перерахувати необхідні і достатні умови, за яких вживається або не вживається розділовий знак.
Перерахувати необхідні і достатні умови, за яких вживається або не вживається розділовий знак.
5.
Указати на співвідношення пунктуації та інтонації в кожному випадку.
Указати на співвідношення пунктуації та інтонації в кожному випадку.
Завдання ІІ етапу
Всеукраїнської олімпіади з
української мови і літератури
2012-2013 н.р.
9 клас
І. У формі твору-роздуму
розкрийте зміст слів В. Симоненка «Можна жить, а можна існувати,
Можна думать – можна повторять, та не можуть душу зігрівати Ті, що не палають,
не горять».
12 балів
ІІ. Виконайте синтаксичний розбір
речення. Визначте частини мови.
Мої дні течуть тепер
серед степу, серед долини, налитої зеленим хлібом (М. Коцюбинський).
6 балів
ІІІ. Відредагуйте речення.
Не зрозумівши вчителя, мені прийшлося ще раз у нього
запитати.
Око
Миколи приваблювали блакитні волошки, білі ромашки, троянди, нарциси.
Проводячи
різні міроприємства, усім дуже подобається.
3 бали
Виконайте тестові завдання.
1. Лише прислівникові
словосполучення наведено в рядку:
А щирий серцем, двічі на тиждень, ніжна зима;
Б йти назустріч, густе волосся, принесла дітям;
В значно важливіше, трохи менше, дуже гарно;
Г пшеничний колос, мого народу, ведмежа послуга.
2. Непрямий додаток ужито в
реченні:
А Візьму собі твою співучу душу (Леся Українка).
Б Любимо похмурі дні (Леся Українка).
В Жар-птицю будень убиває (Л. Костенко).
Г Буду піснею дзвеніти, і мужатись, і мужніти (П.
Тичина).
3. На що вказує вставне слово в реченні?
Я, правда,
ніколи не вважав оригінальність самоціллю (М. Рильський).
А джерело повідомлення;
Б упевненість;
В зв'язок і порядок викладу;
Г ввічливість.
4. Неповним є речення:
А Співаєш добре, а перестанеш – ще краще (Народне
прислів’я).
Б Підемо й поборемося, браття! (Б. Лепкий).
В А цей струмок, ця річечка – усе кругом, як є…(М.
Карпенко).
Г Вітер, хвилі і сонце над ними – усе здавалось
прекрасним і простим (І. Савич).
5. Безособовим є речення:
А Треба вчитися сумлінно.
Б Пізнати самого себе – головне завдання
особистості.
В Застуду, як правило, лікують медом.
Г Люблю ранню весну!
5 балів
V. Складіть кросворд, ключем якого є слово мовознавство.
4 бали
VІ. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості та лаконічності.
1. Який вплив «Повісті минулих
літ» на дальший розвиток українського літописання?
2.
Дайте визначення поняття «художній твір».
3.
Які архетипи міфологічно-символічного значення можна виокремити в пісні «Місяць
на небі, зіроньки сяють»?
4.
Хто з українських письменників використовував у своїй творчості елементи народної
обрядовості, зокрема весільної?
5. Доберіть синоніми до слова
Біблія.
5 балів
VІ. Розкрийте одне з питань.
– Образи-символи українських пісень
– Пісенна символіка весільних пісень.
5 балів
Усього балів – 40.
Завдання для ІІІ (обласного) етапу
Завдання для усного туру
Оцінювання
Завдання для усного туру
Оцінювання
Донецька обласна державна адміністрація
Завдання
для ІІІ (обласного) етапу
Звезда ясная
мир озарила
Оцінювання
Донецька обласна державна адміністрація
Управління освіти і науки
Обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти
Завдання для ІІІ (обласного) етапу
VIII Міжнародного конкурсу з
української мови
імені Петра Яцика
5 клас
- Подумайте, чому нашу
мову називають “солов’їною”, “дивом
калиновим”, “діамантом дорогим”. Напишіть твір-мініатюру з теми “Рідна
мова дорога людині, як саме життя”, використовуючи вищеназвані
словосполучення.
Обсяг – 10-15 речень
- Відгадайте
загадки-головоломки, запишіть відповіді.
- Назву річки й голос
дужий
Якщо разом об’єднати,
Назву краю можна мати.
- А хто я?
А такий же, як знак розділовий,
і відомий шкільній дітворі.
Та в словах української мови
Я пишусь не внизу, а вгорі.
Спробуй лиш написати “ім’я” –
Зразу стану потрібним і я!
- Тож бувають у мові
дива!
Це слівце інтригує недаром:
На шість літер – апострофів два,
Означає місцину над яром.
Яке це слово?
- Дерево ламає і
хвилі здіймає,
А “к” додаси – у полі зростає.
- Використовуючи
подані нижче сполуки слів, складіть речення. Підкресліть у них головні й
другорядні члени.
Читацький щоденник, сьоме небо,
казки вчать, виникла давно.
- Перекладіть слова
українською мовою.
Крыльцо,
безобразник, скобка, кавычки, Щелкунчик, щёлкать (зубами), шаг, Золушка, куколка, изложение, фантазёр, шутка.
- Доберіть до стрижневих слів
синоніми й антоніми.
Слово
|
Синонім
|
Антонім
|
Друг
|
|
|
Дозвілля
|
|
|
Працювати
|
|
|
Уверх
|
|
|
Кричати
|
|
|
Повільно
|
|
|
- Замініть
словосполучення одним словом. Порахуйте, скільки букв і звуків в утворених
словах.
Зразок: сірі очі – сіроокий.
Зелені
очі, червоний бік, м’яке тіло, Чорне море, білий сніг, слабкий дух.
Завдання для усного туру
Прочитайте
уривок з тексту. Дайте розгорнуту відповідь на питання, що стоїть у кінці
оповіді.
Для мене Різдво – це
насамперед родинне свято. Тихе, чарівне, прикрашене міріадами блискіток і
наповнене ароматами. Раніше я ніколи не звертала уваги на те, як пахнуть свята.
А нещодавно почала прислухатися до свого носа й збагнула, що кожне свято має
свій неповторний запах...
А чим же пахне Різдво?
Оцінювання
Кожне завдання оцінюється 12 балами. Максимальна кількість балів – 84.
Донецька обласна
державна адміністрація
Управління освіти і науки
Обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти
Завдання для ІІІ
(обласного) етапу
VІІ Міжнародного конкурсу з
української мови
імені Петра Яцика
5 клас
- Напишіть
твір-розповідь за поданим початком з теми “Кіт, який гуляє сам
по собі”.
Обсяг – 10-15 речень.
Свійський кіт – друг
людини і, за народним повір’ям, тварина божественна,
тому що виник він з рукавиці Божої Матері. Отже, ставилися до кота в Україні
завжди з повагою...
- Відгадайте предмети
за поданим описом, запишіть відповіді.
*Круглий, як куля, зелений, немов трава, червоний,
як кров, солодкий, ніби мед.
*Вузлата, патлата, росте головата, на одній нозі
стоїть, сто сорочок на ній.
*Без рук, без ніг, а двері відчиняє.
- Запишіть слова в три
стовпчики: а) в яких кількість голосних і приголосних звуків збігається;
б) в яких голосних звуків більше, ніж приголосних; в) в яких голосних
звуків менше, ніж приголосних.
Абетка, яма,
джміль, арифметика, олімпіада, від’їжджий, чотирнадцятиповерховий, мокасини,
ера, дільниця, арія, улиття.
- Перекладіть
слова українською мовою.
Пуговица, подъём, ворона, почва, январь, июль, быстрый, отдых, спелый,
хлопок, жёлтый, берлога.
- Запишіть,
підкресліть члени речення.
*Приходять посли в княжий терем. (А. Лотоцький.)
*У казках згадуються магічні числа.
*Берегиня – богиня земної суші.
- Продовжте народні
прислів’я, приказки. Підкресліть
числівники.
*Один із сошкою, ...
*У семи няньок ...
*Семеро одного ...
*Сім раз відмір, ...
*Одна ластівка весни ...
*Сім п’ятниць ...
Завдання для усного туру
- Складіть фантастичне
оповідання “Сон різдвяної ночі”.
- Прочитайте напам’ять 1 вірш (І. Франка або Олени Теліги, або Івана
Багряного, або Є. Маланюка, або Лесі Українки).
Оцінювання
Кожне завдання оцінюється 12 балами. Максимальна кількість балів – 96.
Донецька обласна
державна адміністрація
Управління освіти і науки
Обласний інститут післядипломної педагогічної
освіти
Завдання для ІІІ (обласного) етапу VІ Міжнародного
Конкурсу з української мови імені Петра Яцика
5 клас
1. У вигляді короткої розповіді викладіть
свої враження про зимові канікули.
2. Напишіть синоніми й антоніми до слова веселий.
3. Вставте пропущені літери алфавіту:
А,-, в, -, -, -, е, -, -, -, и, -, -, -, к, -, -, н, -, -, -, с, т, -, -,
-, -, ч, -, -, -, ю, -.
4. Запишіть слова, вставляючи, де треба,
пропущений м’який знак або
апостроф.
Гореч..., духм...ний, т...м...ний, любов..., монпас...є, дит...ясла,
с...омий, забавнен...кий, мавп...ячий, св...то, р...юкзак, сузір...я,
накл...овування, бат...ко, пів...яблука, об...єкт, черв...як, надвечір...я,
кобзар..., інжир..., л...отчик, напам...ять, грил...яж, рум...яний.
5. Створіть речення за такими схемами:
а) _________ _________
_________ -------------- .
б) __________ __________
__________ -------------- ------------- .
6. Напишіть, які твори український авторів,
крім підручників, ви прочитали. Чи вони Вам сподобалися і чим?
Завдання для усного туру Конкурсу:
Складіть казку про зимові місяці року.
Оцінювання:
Кожне завдання оцінюється 12 балами. Максимальна кількість балів – 84 бали.
Управління освіти і науки
Обласний інститут післядипломної педагогічної
освіти
Завдання
для ІІІ (обласного) етапу
VIII Міжнародного
конкурсу з української мови
імені Петра Яцика
9 клас
1. Напишіть твір-мініатюру за висловом О.
Гончара: “Мова народу – це найбільший національний скарб”.
- Складіть заяву будь-якого змісту.
- Запишіть речення, зробіть
синтаксичний розбір (підкресліть головні та другорядні члени речення,
визначте тип складного речення), надпишіть над кожним словом, якою
частиною мови воно є.
Мова – то
цілюще джерело, і хто не припадає до нього вустами, той сам висихає від спраги.
- Підберіть фразеологізм, який є
антонімом до вислову як кіт наплакав. Поясніть значення цих
фразеологізмів, уведіть їх у речення.
- Дайте відповідь на запитання, коли в
українській мові вживають слово квиток, а коли – білет?
- Виправте помилки в поданому тексті й
розставте розділові знаки.
Немодно
ходити по рідній Землі нечаруючісь випликаного народом у віках рідною мовою. В
народу не має скарбу більшого як його мова... Слова це крила ластівки вона їх
не почуває але без них неможе злитіти. То ж маємо робити все для того що б не
згорнулися крила що б не оборвалася золота нитка яка веде здавнени в наші дні
(Ю. Мушкетик).
- Запишіть словами поєднувані з
поданими іменниками кількісні числівники в потрібних відмінкових формах.
У 3 (відро), на 7 (сани), у 1,5 (раз), з 758
(учні), 137 (депутати),40 (мільярд).
- Запишіть речення, розкриваючи дужки.
Червоні маки! Скільки сягало око, жевріли і жевріли вони на луках, ніким
(не)засіяні, але радуючи всіх. Нема полону й
рабства для душі, (не) скутої нікчемним страхом смерті. Ніхто (не) має
більшої любові, як той, хто душу поклада на друзів. Синьо-рожева хмарка вгорі
пливла самотньо над (не) міряним степом.
Завдання
для усного туру
Як ви розумієте прислів’я “Без верби й калини нема України”?
Кожне завдання
оцінюється 12 балами.
Максимальна
кількість балів – 108.
Донецька обласна державна
адміністрація
Управління освіти і науки
Обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти
Завдання для
ІІІ (обласного) етапу
VІІ Міжнародного
конкурсу з української мови
імені Петра Яцика
9 клас
1.
Прочитайте вірш В. Симоненка. Висловіть думки з приводу
вашого ставлення до рідної землі Донеччини.
Земле рідна! Мозок мій світліє,
І душа ніжнішою стає,
Як твої сподіванки і мрії
У життя вриваються моє.
Я живу тобою і для тебе,
Вийшов з тебе, в тебе перейду,
Під твоїм високочолим небом
Гартував я душу молоду.
2.
Ознайомтеся з текстом. Згадайте відомі вам народні
прикмети, запишіть їх.
Як і колись, українці зараз вірять у різні
прикмети. Наприклад, у день святого Андрія стежать за погодою. Якщо вода на
річці тиха – на рівну зиму, шумовита – на завірюху. Якщо вдень ішов сніг, то
бути хурделицям цілий тиждень. Якщо до цього дня сніг не випав – зима буде
теплою, а як з’явився – довгою й
холодною.
3.
Спишіть речення в такій послідовності: а) двоскладні; б)
односкладні. Підкресліть у реченнях граматичну основу.
*Щось тихо застукало з вулиці у вікно. (В. Винниченко.)
*А надвечір південну частину околиці було захоплено. (М. Хвильовий.)
*Над головою лепетало листя. (В. Шевчук.)
*Споконвіку в Україні зимові свята супроводжували численні традиції,
звичаї, обряди, вірування тощо. (М. Глушко.)
*Біле тіло паляниці нараз обдувало гарячим духом печі. (В. Скуратів –
ський.)
*Не маю зла до кожного народу. (М. Вінграновський.)
4.
Доберіть іншомовні відповідники до слів та
словосполучень.
шоколадне морозиво на паличці – ... ;комічний цирковий
актор – ... ;навчальне півріччя – ... зібрання відеокасет – ... ; колективне
відвідування (чого-небудь) – ... ;віч-на-віч – ...
5.
Зробіть фонетичний розбір слів джерельний, ящичок,
плюскотіння
6.
Відредагуйте речення.
*Іван Федорович, дякую Вас за зроблене.
*Головуючий зборами об’явив основні питання
засідання.
*Необхідно довести про інформацію до відома учнів школи.
*Відбувся концерт при участі маловідомих композиторів.
*Олексій приймав участь в обласному міроприємстві.
*Вона була вдягнена по останній моді.
7.
Перекладіть українською мовою текст.
Звезда ясная
мир озарила
Рождество считается одним из самых радостных
праздников человечества. Этот день особенный. Дата эта, конечно, не была
случайной, ведь именно в это время весна начинает сменять зиму. В этот день в
Украине с древних времен словом и делом, песнопением и магическим актом люди создавали
образ богатства, счастья, мира и покоя в своём доме. Признаки
древних обрядов и обычаев во
время празднования Рождества сохранились и до наших дней.
8. Напишіть твір-роздум “Є тисячі доріг, мільйон вузьких
стежинок...” щодо проблеми вибору професії.
Спробуйте в ньому дати відповідь на питання: “Що таке, на вашу думку, робота “престижна” і “непрестижна”?”
Завдання для усного туру
1. Уяви своє місто через 20
років і розкажіть, яким ви його бачите.
2. Прочитайте напам’ять 1 вірш (І. Франка або Олени Теліги, або Івана
Багряного, або Є. Маланюка, або Лесі Українки).
Оцінювання
Кожне завдання оцінюється 12 балами. Максимальна кількість балів – 120.
Донецька обласна державна адміністрація
Управління освіти і науки
Обласний інститут післядипломної педагогічної
освіти
Завдання для ІІІ (обласного) етапу VІ Міжнародного
конкурсу з української мови імені Петра Яцика
9 клас
1.
Кому належать подані нижче слова?
Як ви розумієте їх зміст?
Страшні
слова, коли вони мовчать,
коли вони
зненацька причаїлись,
коли не
знаєш, з чого їх почать,
бо всі
слова були уже чиїмись.
2.
Напишіть, що Ви знаєте про
походження назв Вашої рідної місцевості.
3.
Визначте лексичні значення слова жирний.
Наведіть приклади.
4.
Розберіть слова за будовою:
Скинути, відзвітувати, весело, сховавши, нелегкий, заморожений.
5.
Відредагуйте речення.
Цвяхом програми був виступ клоунів.
Скільки зараз годин? Два ночі.
Два працівники підготували проекти, а
другі – ні.
Дівчина вискочила на вулицю в одній
кофтині.
Більша половина учнів виконала
завдання на 12 балів.
На столі лежали книжки кількістю 7
екземплярів.
6.
Складіть 1 речення з двома
підрядними означальними; 1 речення з підрядним з’ясувальним і підрядним мети; 1 речення з підрядним
причини і часу.
7.
Напишіть основні ознаки художнього
стилю.
8. Уявіть, що ви грали в комп’ютерні ігри і раптом опинилися у віртуальному світі. Напишіть маленьке
фантастичне оповідання “Я у віртуальному світі”.
Завдання
для усного туру Конкурсу:
Розкажіть про
Вашу улюблену телепередачу.
Оцінювання:
Кожне завдання
оцінюється 12 балами.
Максимальна кількість балів – 108.
Немає коментарів:
Дописати коментар